MAPIC: Novi trendovi, novi projekti, novi poslovi

image
Ove godine od 19-21. novembra održaće se jubilarni MAPIC. Dvadeseti po redu, tradicionalno polovinom novembra, na starom mestu u Kanu na Azurnoj obali, mlađi brat MIPIM-a, proslaviće svoju godišnjicu.
 
Bar u ovom delu sveta, svi profesionalci koji su prisutni u razvoju retail sektora biće prisutni u Palati Festivala i svojim prisustvom dodatno će uveličati ovaj događaj. Svi pokazatelji u Evropi pokazuju oporavak retail sektora i povećanje tražnje u ovom domenu. Sa druge strane, uticaj krize u Ukrajini i uvedene sankcije Rusiji više imaju psihološki nego zaista negativan uticaj na dalji razvoj ovog sektora u centralnom delu Evrope.
  
Iz 67 zemalja već je najavljeno prisustvo preko 8300 učesnika, 685 izlagača i predstavnika 1400 reprezentativnih brandova. Pored toga, biće prisutno nezaobilaznih 2300 developera i preko 980 investitora. Organizatori su se najavili prisustvo novih 412 brandova koji su prisutni u razvoju ovog sektora.
 
 

Imajući u vidu sve ove činjenice kao i rastuća potražnja u Jugoistočnoj Evropi, i na ovom MAPIC-u treba da se potvrdi evidentno povećanje interesovanja i za razvoj retail sektora u Srbiji. Bilo je nekoliko transakcija koje su se u poslednjih pola godine realizovale na ovom tržištu (npr. kupovina šoping mola Plaza Centara u Kragujevcu).
 
Vidna je rastuća tražnja za lokacijama na kojima je predviđen razvoj retail parkova u manjim gradovima u unutrašnjosti  i uz najavu početka gradnje velikog šoping mola u Beogradu od 150.000m2 u okviru projekta “Beograd na vodi”, dodatno potkrepljuju i podgrevaju tražnju. Takođe očekuje se i relaksacija oštrih bankarskih uslova oko visine equity-ja i broja predugovora zaključenih sa zakpcuima koji su zainteresovani za nove lokacije retail parkova.
 
Lokalne samouprave i developeri sa lokacijama u Subotici, Somboru, Beogradu, Čačku, Zrenjaninu i Kikindi, su odavno identifikovani sa potencijalnim lokacijama koji poseduju potencijal i više nego realna očekivanja, da baš na ovogodišnjem ili povodom ovogodišnjeg MAPIC-a, završe dugo spremane transakcije.
  
Ovo interesovanje definitivno će Srbiju pozicionirati na ključno mesto u SEE regionu za razvoj retail sektora. Kako stvari sada stoje, biće ovo, posle 2008. godine, kada je bilo 5 izlagača i oko 40 posetilaca iz Srbije, prvi put da se na MAPIC-u još brojnije i reprezentativnije pojave i predstave profesionalci iz Srbije sa svojim projektima.


 
 
Izvor AG Nekretnine / REBEC