EXPO REAL online pres-konferencija

image
6. avgusta, 2014. održana je prva EXPO REAL online konferencija za štampu.Tokom 20 minuta Claudia Boymanns, direktor EXPO REAL događaja, odgovorila je na različita postavljena pitanja u vezi sa predstojećim sajmom i konferencijom. 

U nastavku teksta možete pogledati video intervju objavljen na EXPO REAL blogu: http://blog.exporeal.net/   ili pročitati prevod pratećeg transkripta, koji na engleskom jeziku možete preuzeti u .pdf format sa linka: http://exporeal.blog.messe-muenchen.de/wp-content/uploads/Video_Transkript_englisch_final.pdf





Katrin Polenz (K.P.): Dobar dan i dobrodošli na prvu online EXPO REAL 2014 konferenciju za novinare. Još je dva meseca do 6. oktobra, do početka EXPO REAL 2014 događaja. Izlagači, posetioci i predstavnici medija sigurno imaju mnogo pitanja. U narednih pola sata gospođa Boymanns, direktor EXPO REAL događaja, će nam reći nešto više o ovogodišnje događaju. Moje ime je Katrin Polenz, ja sam PR menažer sajma i ja ću biti moderator narednog razgovora.
 
Gospođo Boymanns, EXPO REAL nije daleko. Kako napredujete sa organizacijom? Šta je već postignuto? Šta još treba da se uradi kako bi se osiguralo da sajam u oktobru bude uspešan?
 
 
Claudia Boymanns (C.B.): Povlačimo završne poteze, bližimo se liniji finiša, i gotovo su sva glavna pitanja rešena. Pronašli smo lokacije potrebne za sve izlagače, što znači da je tlocrt izložbenog prostora završen. Online postupak registracije za posetioce je postavljen, što znači da svako može da nabavi svoje karte i da počne da planira svoju posetu. Program konferencije je takođe skoro završen, teme su definisane i većina od 400 govornika, su potvrdili svoje prisustvo, a oni koji nisu su još uvek na odmoru. 
To je nešto čime moramo da se zabavimo imajući u vidu ovaj godišnji događaj koji zakazan za oktobar. Ali sa naših 17 godina iskustva, možemo reći da su u osnovi stvari postavljene, čak i ako bude nekih manjih promena. Glavne prekretnice ove godine su bile postavljanje online sistema MatchUp!’ uživo i poboljšanje baze podataka za naše izlagače, posetioce i predstavnike medija. Taj process je započet sredinom jula, i trenutno ulažemo značajan napor u sve to .
 
KP: Upravo ste spomenuli 'Match Up!", novu bazu podataka za učesnike EXPO REAL-a . Koja je bila zamisao iza stvaranja ‘zatvorene zajednice korisnika'? Koje su prednosti 'Match Up!’ sistema za EXPO REAL učesnike?
 
CB: Kao što ste rekli, pokrenuli smo 'zatvorenu zajednicu korisnika' zato što smo bili u mogućnosti da potvrdimo sledeće: EXPO REAL učesnici komuniciraju unapred jedni sa drugima o događaju  kako bi  organizovali sastanke. Ovo ne rade samo izlagači u kontaktu sa drugim izlagačima. Posetioci i predstavnici medija takođe žele da organizuju svoje intervje, studenti žele da što pre imaju informacije. A sve to treba da se odvija u zatvorenom prostoru, tako da komunikacija ne bude uznemiravana od strane spoljnih prodavaca.
  
Ono što smo napravili jeste zahtevanje ciljanih profila učesnika, ispitivanje zbog čega planiraju da prisustvuju EXPO REAL-u, šta pokušavaju da nađu i šta oni imaju da ponude. Kada se to unese, sistem sugeriše sa kim bi mogli da se sastanu i za njih identifikuje odgovarajuće kontakt osobe. Po prvi put imaju mogućnost zakazivanja sastanaka i da ostvare kontakt pre samog EXPO REAL-a, kao i tokom događaja, i nakon što je završen. To znači da će sistem ostati operativan tokom cele godine.
  
KP: Može li se već videti kakav je odaziv i reakcija učesnika?
CB: Za sada je odaziv učesnika pomalo uzdržan, ali to je zato što je sistem online tek dve i po nedelje. Takođe, moramo imati na umu da je trenutno sezona odmora i da registracija tokom avgusta obično teče sporije. Ali će se sigurno poboljšati opet u septembru kada je odmor završen. Za naše učesnike imamo opcije i alate koji su potpuno novi na sajtu. Postoji video koji objašnjava kako sve funkcioniše, postoje uputstva i spisak često postavljanjih pitanja. Postavili smo personalizovanu liniju putem koje učesnici mogu da se registruju i dostave svoj profil i pozovu podršku ako im je potrebna.
 
KP: ‘MatchUp!’ zvuči kao odličan projekat, ali koje nas još promene i inovacije očekuju na sajmu ove godine?
  
CB: Radili smo veoma naporno na EXPO REAL konferencijskom programu. Želimo da nastavimo ulogu trend setter-a, vodećeg motivatora, da budemo još jači u skladu sa opštom EXPO REAL misijom. To znači da smo ne samo ojačali glavne teme u pogledu pitanja sa kojima se suočava oblast nekretnina, imovine i investicija već smo napravili prostor i za teme koje možda ne bi nužno funkcionisale u kontekstu specijalizovanog sajmu kao što je naš, ali koji ipak imaju značajan uticaj na ono što naši učesnici stvarno rade u svom svakodnevnom poslu. Na primer, u sredu tokom ‘Bright Minds, Bright Ideas’ (Sjajni umovi, sjajne ideje) razmotrićemo teme koje su relevantne za sve na neki način, čak i ako se one ne odnose na pitanje imovine i investicija u klasičnom smislu, kao što su pitanja propisa i finansiranja.
 
Sprovođenje ove politike je bio veliki korak napred ove godine. Za one koji su najviše zainteresovani za regionalni i urbani razvoj biće postavljen namenski forumu gde će biti predstavljeni gradski projekati u oblasti nekretnina, gradske inicijative za pružanje podrške će biti razmatrane i biće davane smernice u vezi sa stvaranjem sopstvene Unique Selling Proposition (USP). Konkurencija među gradovima postaje sve veća, kako u Evropi, tako i u Nemačkoj. I mi ćemo predstaviti stručnjake koji su dobro upućeni u najbolje prakse, na primer, kako depresivne urbane strukture mogu biti revitalizovane, kako grad može imati koristi od prisustva univerziteta, kako uzeti u obzir aspekte digitalne ekonomije i tako dalje.
 
KP: Da se vratimo na ’Bright Minds, Bright Ideas’, možete li nam reći nešto više o tome? Da li znate ko će govoriti? Da li su teme je formirane?
  
CB: Da, to je sve dobro organizovano, imajući u vidu da EXPO REAL Forum počinje 6. oktobra. Teme će obuhvatiti društvene medije i društve mreže, za nas su i jedni i drugi veoma važni. Jedan od pozvanih stručnjaka, gdin Collin Croome, omogućiće svojoj publici zanimljive uvide. Takođe ćemo naučiti mnogo od futurologa gdina gdin Klaus Burmeister, koji će objasniti kako će svet sutrašnjice oblikovati naše aktivnosti, naš rad, naše standarde življenja i naš način života. Biće prisutni i sociolozi, uključujući prof. Nassehi sa Ludvig-Maksimilijan Univerziteta u Minhenu, koji će razgovarati o načinima na koji naše aktivnosti, naše poslovanje utiču na naše živote. Forum će biti predstavljen od strane gđe Gundula Gause koja je poznati viši urednik vesti ZDF televizijskog kanala.

KP: Sve ovo zvuči veoma uzbudljivo zaista i mislim da će to biti značajan fokus na poslednjem danu sajamske manifestacije, kada će svi biti malo iscrpljeni posle prva dva dana. Šta će biti glavne teme konferencijskog programa? Šta posetioci i učesnici mogu da očekuju?
 
CB: Posetioci i učesnici mogu da očekuju uzbudljivu kick-off diskusiju u vezi sa politikom kamatnih stopa i šta se može očekivati u tom pogledu. Poslednje godine su u znaku niskih kamatnih stopa. Ovo je dovelo do toga da je novac veoma jeftin i dovelo je do pravog investicionog buma u Nemačkoj. Ali sada je pitanje šta je će biti u prodaji, kada je ova faza dođe do kraja i više stope počnu da se primenjuju, kako će to uticati na tržište kada više ne bude tako lako dobiti finansiranje. Čućemo mišljenja i prognoze nekoliko stručnjaka. Usko povezana tema će biti i pitanje u kojoj meri je postignut preokret od 2008. Ovde se postavlja pitanje kako se sektor prilagodio od 2008., šta se zaista promenilo. Oba ova pitanja su povezana, tako da će biti organizovana i otvorena diskusija.
 
KP: Zajedno sa konferencijom, EXPO REAL se smatra barometerom raspoloženja, merom odnosa i stavova unutar sektora u celini. Jednom godišnje okupljamo se da razgovaramo o gorućim problemima. Kako biste ocenili raspoloženje u oblasti nekretnina, imovina i investicija u ovom trenutku i kako će se to odraziti u kontekstu sajamske manifestacije?
 
CB: Kada vidim odakle naši izlagači dolaze ove godine i regione koje predstavljaju, moram da kažem da u Evropi stvari izgledaju zaista dobro, pre svega u severnoj, zapadnoj i centralnoj Evropi. Možemo pimetiti mali trend oporavka u južnoj Evropi. Biće prisutno više izlagača iz Italije, što znači da su se preduzeća tamo prilagodila izmenjenim strukturama i sada donose proizvode koji su interesantni za međunarodne investitore. Mnogo toga se dešava. Po prvi put grad Lisabon će imati svoje prisustvo na EXPO REAL-u. To je pozitivan signal iz zemlje koja je imala ozbiljne probleme pre nekoliko godina. To je i znak da su se neka tržišta oporavila. Zbog toga smo u konferencijski program uključili izveštaje o strategijama oporavka.
 
 
KP: U poslednjih nekoliko godina EXPO REAL je stavio akcenat na sektore specijalnih nekretnina kao što su hotelske i logističke oblasti. Malo pre naše online konferencije za štampu smo pozvali novinare da dostave svoja pitanja na tu temu. U pogledu logistike gdin Jorgl magazina "Logistik Heute" (Logistika danas) pita sledeće: "2014. godine primetno je veće fondovsko investiranje u oblasti nekretnina i novogradnje u vezi sa logistikom nego u 2013. godine. Šta će EXPO REAL posebno ponuditi stručnjacima u logističko-imovinskom sektoru?”.
 
CB: Logističko-imovinski sektor je klasa imovine od sve većeg značaja i iz tog razloga smo već počeli da uspostavljamo izlagačke štandove sa partnerima sa kojima sarađujemo, tako da zainteresovani učesnici sajma mogu kontaktirati preduzeća u ovom sektoru. Ovo je vrlo dobro prihvaćeno i ove godine će biti predstavljeno 30 preduzeća, što je veoma dobar status quo u ovom segmentu. Ali nisu uvek izlagači ti koji pružaju odgovor. Jednako su važne tržišne informacije koje okružuju ovaj sektor. Zato smo jedno popodnevno izlaganje u okviru EXPO REAL konferencije posvetili toj temi.
 
"Hajde da razgovaramo o logistici" je prateći moto, ali se nećemo se baviti samo logističko-imovinskim sektorom u Nemačkoj, već ćemo uzeti u obziri zemlje u susedstvu, s obzirom da se lanac logistike razvija na evropskom nivou. I domaći i međunarodni eksperti će govoriti na tu temu, a ona ima sve veći značaj za nekretnine i sektor imovina u celini. Pre dve godine smo uveli nagradu "Logix Award" kojom se odaje počast novim građevinskim projekatima, kao što su oni koje je naveo gdin Jorgl, koji se onda implementiraju i dolaze na tržište. Razvili smo određene kriterijume za dodelu nagrade i time uspostavili mesto okupljanja za logističku branšu u oblasti nekretnina.
 
KP: Osim logistike, postoje druge segmenti koji će imati veće prisustvo na sajmu?
 
C.B: Postoji čitav sektor retail imovine. Ovo se mora posmatrati u kontekstu snažnog rasta online trgovine, koji ima uticaja na unutrašnji razvoj grada i ima uticaj na urbane strukture trgovanja. Napominjemo da je interesovanje za našu konferenciju intenzivano i da ima sve više i više izlagača u ovoj oblasti koji koriste EXPO REAL da pregledaju svoje projekte ekspanzije, da se sami predstave industriji nekretnina u cilju sticanja dobrih lokacija. Pošto se konkurencija u velikoj meri sada dešava online, važno je da budu prisutni.
 
U tom smislu smo obezbedili smo učešće i visoko kvalifikovanih stručnjaka koji su sproveli istraživanje u ovom sektoru tržišta nekretnina. Još jedna oblast kojoj dajemo sve više na značaju je segment zdravstva u oblasti nekretnina. Ovo uključuje ne samo bolnice i domove pogodne za starije osobe, već i ustanove za pružanje nege, koji će jednog dana biti tema od značaja za sve nas, gde možemo i sami živeti jednog dana. To je tema od sve većeg značaja.
 
 
KP: Jedno pitanje koje se često postavlja, a koje zanima sve, tiče se statistike vezi sa EXPO REAL-om, kao što je broj izlagača i učesnika. Da li ste već možete da osetite trend ili da napravite prognozu kako se sajam razvija?
 
CB: Mi sa sigurnošću možemo da predvidimo da ćemo zauzeti istu količinu izložbenog prostora, kao i do sada. On se sastoji od šest sajamskih hala od oko 64 hiljada kvadratnih metara. Što se tiče broja izlagača, napravili smo poređenje sa prethodnim godinama i zaključili da će ih na kraju biti malo više. Mislim da će skor biti otprilike 1.700. Kada su u pitanju posetioci i učesnici, sajam je i dalje veoma stabilna. Svake godine EXPO REAL ugosti oko 36 hiljada posetilaca i očekujemo da će ove godine biti skoro isto.
 
KP: Gradovi i regioni uvek obezbeđuju veliki broj izlagača i mislim da će se malo toga promeniti u tom smislu, bar kada je Nemačka u pitanju. Kako to izgleda kada su strane zemlje u pitanju, postoje li novi gradovi prisutni na sajmu, postoji li razvoj koji treba napomenuti?
  
CB: To ​​je tačno i to je uvek bio slučaj – ovo će biti 17. izdanje EXPO REAL-a; imamo veoma čvrstu osnovnu strukturu u kojoj izlagači iz Nemačke čine jezgro klijenata, uključujućiu i gradove i regione. Ove godine smo posebno zadovoljni što ćemo imati gradove iz Velike Britanije kojiu će se predstavila na EXPO REAL-u, želeći da budu deo investicionog buma. Za nas je ovo veliki rezultat. Još jednu zanimljivu inicijativu spredstavlja Lion koji se udružio sa Birmingemom i Geteburgom u zajedničkom naporu. Ovde vidimo tri grada slične veličine koji podržavaju jedni druge u međunarodnoj konkurenciji.
  
Njihov zajednički stav nosi naslov "Vodeći evropski gradovi". To je dokaz da sajam posvećen nekretnina, imovini i investicijama pomaže u spajanju entiteta. Naravno da je prisutno rivalstvo u privlačenju investicija i preduzeća, ali mislim da je veoma pozitivno što ovaj primer saradnje ima svoje mesto i ove godine na EXPO REAL-u.
 
KP: Međunarodni obim EXPO REAL-a je uvek važan atribut. To je, na kraju krajeva, najveći evropski sajam te vrste. Da li postoje druge zemlje koje biste želeli da želite da vidite na ovom događaju?
 
C.B: Svi bismo mi voleli da rastemo. I sigurno postoje regioni bismo želeli da vidimo bolje zastupljene na EXPO REAL-u. Ovo uključuje, na primer, zemlje severne Evrope, Skandinaviju uopšte, Finsku, Dansku. To su nacije koje su sa jedne strane, već posvećeni akteri u sektoru, a sa druge strane, od velikog interesa za investitore zbog njihove stabilnosti. Mislim da će se narednih godina videti napredak u tom pogledu, jer je bitno da uzmemo u obzir šta nam se dešava tako blizu kuće.
  
Takođe, mislim da postoje zemlje, koje će, kada se oporave od krize, kada se formira stabilnost u zalivskim državama, imati zanimljiva preduzeća koja će rado koristiti EXPO REAL kao platformu. Takođe, treba držati na oku i Aziju, Kinu. U ovom trenutku postoji veliki protok sredstava iz Azije u Evropu. U srednjeročnom periodu to će biti interesantno okruženje za EXPO REAL.
  
KP: Govorili ste o nagradi "Logix Award" za sektor logistike. Međutim, postoji nekoliko nagrada koje se dodeljuju svake godine na sajmu, pod pokroviteljstvom raznih izdavačkih kuća i preduzeća koja organizuju svoje takmičenja. Ove godine nagrada "John-Jacob-Astor Award" će po treći put biti dodeljena. Kako se ova nagrada razvija?
C.B: U vrlo pozitivnom pravcu. U ime istorijske ličnosti John Jacob Astor, uveli smo nagradu koja  poziva na podnošenje projekata iz nemačkih država, i od strane preduzeća iz različitih evropskih zemalja. Na prvi pogled to je izgledalo kao neobičan koncept. Nismo usvojili uobičajeni pristup sazivanja klasičnog žirija da odredi najbolji, najviše održiv, najveći finansijski održiv projekat od razmatranih. Umesto toga smo pitali zajednice društvenih medija da glasaju za svog favorita.
 
Naravno to se ne može direktno uporediti sa nalazima stručnog žirija, ali ovde je više reč o određivanju koja firma je najlukavija i najaktivnija u smislu viralnog marketinga. Ona takođe pokazuje kako se razvio sektor nekretnina, imovine i investicija. Nagrada je sada dostigla zanimljiv nivo rezonanci, s obzirom na učešće od prošle godine koje je dolazilo iz cele Evrope. Ove godine smo već dobili prva pitanja o terminu takmičenja i da li će ponovo biti postavljeno online. Drugim rečima, ona je postala utemeljena i prepoznata, čak i ako to nije tradicionalni Oskar koji se može da se osvoji. To je dostojan nagrada za EXPO REAL za najlukaviju i najaktivniju implementaciju viralnog marketinga.
 
 KP: Biće zanimljivo videti kako to ide ove godine.
C.B: Da, hoće.
 
KP: Blizu smo kraja našeg prve ikada održane online konferenciji za novinare. Gospođo Boymanns, da li imate neke savete ili završnu poruku za naše EXPO REAL slušaoce i gledaoce?
  
CB: Želela bih da kažem da smo uvek zadovoljni kada nove grupe posetilaca i nove vrste izlagača nađu put do EXPO REAL-a. Ja čvrsto verujem da ove godine možemo očekujemo vrlo sveobuhvatni i veoma zanimljiv konferencijski program, ali i da imamo niz velikih prezentacija od strane izlagača na svojim štandovima. Moj glavni utisak je da gotovo nikada ranije nismo imali toliko višestrani događaj. I zaista jedva čekam da poželim dobrodošlicu našim posetiocima i izlagačima u Minhenu!
  
KP: Hvala Vam što ste odvojili vreme da odgovorite na sva naša pitanja, kao i ona koja su postavili novinari i gledaoci. Za sve one koji gledaju ovo uživo na ekranima, ili koji su možda propustili nešto, sadržaj online pres konferencije biće dostupan na sajtu. Tako da svaki put kada želite možete videti video. Transkript će takođe biti dostupan uskoro. Radujemo se što ćemo vas videti ovde u Minhenu za dva meseca na EXPO REAL 2014. Hvala i doviđenja!
 
  
C.B : Hvala Vam puno i doviđenja